torsdag, januari 25, 2007

Sur

Hade lagat mig en tallrik risgrynsgröt till frukost och bullat upp med kanel och socker, bara för att upptäcka att mjölken var SUR. Detta kan också beskriva mitt tillstånd denna morgon.

Jag dissar:
Den nya moderatregeringen som a) lagt en våt filt över hela hyresmarknaden i Stockholm genom att dra in investeringsstödet till nya hyreslägenheter. En trea kostar 800 spänn mer i månaden.Om den överhuvudtaget byggs, vilket är tveksamt. Hur ska mina barn (+ deras trummor) nånsin kunna flytta hemifrån?
b) segdrar frågan om Citytunneln. Ska man bli pensionär innan man kan åka genom stan utan att fastna vid norrtull? Igår köade jag en halvtimme för att komma från innerstan till Solna. Det hade tamigfan gått snabbare att GÅ!
c) stoppar gymnasiereformen som skulle införts i höst. Inget frisök=glöm att komma in på de populära kommunala innerstadsskolorna om du bor utanför kommungränsen.

Jag hånler åt:
a) Lars Leijonborgs patetiska små profileringsförsök i alliansen. Först lekte han kulturminister och nu försvarsminister. Sorry Lasse, i min kristallkula är du snart ingen minister alls!
b) att Aftonbladets huvudnyhet är att Christer Fuglesang landat. Med ett vanligt flygplan. På Arlanda.
c) att Lars Ohlys sambo Åsa Hagelbäck, som fick sparken från jobbet efter sina porranklagelser mot Lasse Berghagen, nu ska börja läsa genusvetenskap. För att vässa argumenten litet kanske?

Nej, slut på klagomuren för idag. Nu ska jag upp till Bluehill, vilket säkert gör mig på bättre humör. Hoppas bara de har kaffe...

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: