måndag, januari 29, 2007

Ingenting nytt under solen

Vilka fantastiskt positiva rubriker jag har använt på senaste tiden. Jag kanske ska nischa in den här bloggen på gnäll? Nej, snart är det vår och jag ska försöka vara litet mer positiv. Snart. Denna morgon har jag dock två gäsp-spaningar till:

Lars Danielsson. Var det någon som trodde att han var up-and-running på jobbet kl 7.00 på annandagen? Nej, jag tror han var lika tagen på sängen som alla andra och att storleken på katastrofen gick upp för honom gradvis under dagen. Men är det å andra sidan någon som tror att mycket hade kunnat göras ogjort eller bättre om han hade varit på jobbet snabbare? Javisst, han var chef för SB, men det fanns ju ingen organisation för stora katastrofer utomlands som han kunde varit på plats och klickat igång.

Familjen Reinfeldt. Att de haft illegala och underbetalda barnflickor rapporterade ju redan mailmannen. Rekommenderad läsning för den som är intresserad av att läsa mer om familjen Reinfeldt är rapporten Reinfeldt på riktigt


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

"Jag kanske ska nischa in den här bloggen på gnäll?"

Varför inte - när du gnäller tycker jag att du gör det på ett väldigt roligt sätt med glimten i ögat! ;-)

Anonym sa...

Mailmannen har fått sin upprättelse! Äntligen!

Johanna Graf sa...

Ja, vad fan... han hade ju rätt?!