torsdag, februari 04, 2010

Hippie Chic


Hippie räddad från att avlivas står det i GP:s rubrik. Det är inte så lilla som det låter, för det är en hund det gäller. Men det triggar ju onekligen igång fantasin..

Nu är ju hippien knappast utrotningshotad, utan väldigt inne just nu. Hip, så att säga.

Fransväskor, mina gamla after ski-stövlar, afghanpälsar glider omkring på gatorna i Beverly Hills och var nu Kate Moss, systrarna Olsen och deras polare bor.

Och nog sjutton låter man sig påverkas. Nu letar kusin Mådan-Klådan efter en gammal hippiepäls. Är det nån som har en liggande så kontakta mig!

Fan vet var mammas från 60-talet tog vägen? Det är sådant man kan reta ihjäl sig på nu. Då tyckte man bara den var loppig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , och annat intressant




2 kommentarer:

Larsa sa...

Det här bekräftar vad jag länge misstänkt. Det är ett stort misstag att köpa nya kläder, någonsin. Om man håller fast vid en och samma outfit kommer man att vara hypermodern vart trettonde år. Försöker man hänga med kommer man att vara hopplöst ute hela tiden.

Undrar om samma teori kan appliceras på politiska åsikter? Jag känner nämligen att min egen dröm om folkhemmet och "åt var och en efter behov - av var och en efter förmåga" inte är den tankemässiga dinosuarie som man velat få mig att tro.

Johanna Graf sa...

Näru Larsa, på med Bognerjackan och gabardinbrallorna och ut och skandera Sol, vind och vatten på gatorna, så ska du se att både SthlmStreetstyle och Adaktusson kommer farande med kameror och mikrofoner i högsta hugg!