måndag, mars 23, 2009

Vem är du lik?

Alla har vi varit med om det någon gång: - Vad lik du är XX!
Det är väl helt OK om man är lik någon häftig typ, men hur tror ni det känns om man, som jag, fått höra att man är lik Björn Borg?!? När man är 15 år gammal!

Min man magikern är förstås vackrast på jorden, i mina ögon, men även han har fått sin släng av sleven. - Du ser ut som en ung Ingmar Bergman! 

Nu är min fråga: Vem har du till din besvikelse fått höra att du är lik? Bara pinsamma svar accepteras. Jag har tidigare skrivit om vad som händer när man är lik någon snygg skådis, vilket tydligen kan ha sina baksidor, men sådana inlägg gills inte här!





5 kommentarer:

Anonym sa...

Som nyinflyttad i sthlm 23 år gammal blev jag ofta stoppad på gatan och tillfrågad om autograf...för jag var lik Susanne Reuter...nu gillar jag hennes rollfigurer men jag blev inte direkt smickrad av att se ut precis som henne...inte som 23 åring iaf...

Perny sa...

Jag fick höra upprepade gånger att jag var lik Ricki Lake. Nu vet inte jag om det faller under kategorin, men det var i alla fall inte något jag blev glad, tyckte det kändes mest jobbigt att få höra detta tjatandes av denne person.

Det var till och med så att när jag gick på maskerad en gång, utan att klä ut mig (varför är en lång och helt annan historia), så sa hon "åh va roligt att du klätt ut dig till Ricki Lake"

Anders Eriksson sa...

Boxer-Robert, får jag höra jämt och ständigt. Men det får väl, å andra sidan, samtliga mellan- till mörkhåriga män med markerade glasögon.

Lite roligare blev det när jag fick höra att jag såg ut som en blandning mellan Boxer-Robert och Hugh Jackman. Jag som alltid velat vara Wolverein!

Mattias Lönnqvist sa...

När jag vikarierade i en mellanstadieklass (under IT-kraschen, då fick man bredda sina jobbkriterier en del) så fick jag höra att jag såg ut som Adam Alsing.

Inte en jämförelse man blir särskilt smickrad av om vi säger så.

Morfar Lasse sa...

I min nya hemby och med mitt nya utseende har jag av barnen fått ett smeknamn, som jag är stolt över. Barnens namn har accepterats fullt ut av de vuxna. Vilket gör att jag tilltalas och omtalas som Papá Noel!