måndag, mars 30, 2009

Rött ljus på

I England har brottsbekämparna kommit på nya kul metoder minsann! Ett speciellt fult rosa ljus som gör acne extra framträdande belyser gångtunnlar för att jaga ungdomar på flykten. En annan taktik är högtalare som sänder ut en irriterande, hög ton som bara kanuppfattas av personer under 25, samt - håll i er nu - musik av Barry Manilow!

Frågan är om inte gångtunnlarna i o m detta riskerar att bli tillhåll för 50- och 60-talister utan finnar, men med taskig musiksmak? Jag, till exempel, skulle mycket väl kunna missta en källarmiljö med rosa ljus och Mandy strömmande ur högtalarna för min gamla ungdomsgård...

Skämt åsido, de engelska metoderna skulle kanske kunna vara en bra idé för Solnas kommunfullmäktige? Småpartierna i alliansen som ständigt röstar med moderaterna kunde kanske förses en blå ansiktsfärg i talarstolen? De som ljuger eller bryter sina vallöften får svarta näsor? Sexistiska kommentarer utlöser omdelbart en ljusstråle som gör förövarnas kläder genomskinliga, ja möjligheterna är oändliga!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , och annat intressant

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sansa dig nu..
Du företräder det stora maktfullkomliga partiet som mer eller mindre ensamma har regerat dom senaste 100 åren, och som folk uppfattar som dom stora myglarna här i Sverige.
Varför måste du "hacka" på andra partier? Dom är ju faktiskt valda av Svenska folket i demokratiska val!
Själva samarbetar ni med kommunister..

Johanna Graf sa...

Ursäkta, men var "hackar" jag på andra partier i det här inlägget? Om du har ätit taggtråd till frukost och har så ont av min blogg kan du kanske läsa nåt roligare vid frukostbordet? Det verkar inte vara kul att vara så där arg och sur jämt. Det var menat som ett skämtsamt blogginlägg, där jag på ett (1) ställe skrev att de borgerliga småpartierna röstar med moderaterna, (vilket de gör, i så gott som 100 procent av alla omröstningar). Nej, gå ut i solen och pröva att le mpt någon, så får du kanske ett leende tillbaka ;-)

kaprate kid sa...

Fast det där med genomskinliga kläder blir ju mer ett straff för åskådarna. Åtminstone i Solna...

Johanna Graf sa...

Haha, du utgår från att det är en man som fäller dem alltså?

Anna, Fair and True sa...

Tidigt aprilskämt? Fast jag har hört något om detta tidigare så det kanske är sant...Om det inte var förra årets aprilskämt.

kaprate kid sa...

Det räknar jag med.
Kallt dessutom.
När det gäller transparenta kläder på kvinnor säger jag carry on.

Hmm, mina kläder blev just genomskinliga. Har du tjuvstartat projektet?