söndag, mars 30, 2008

Jag är alltid här

Du är redan här i tanken står det i YouTubeklippet som P skickar mig.

Inte bara i tanken, när man bor ett stenkast (bokstavligen!) från Råsunda så är man alltid här.Missförstå mig rätt. Jag älskar Råsunda. Det finns inget vackrare än när solen stiger över Råsunda. Jag kommer gråta av sentimentalitet när stadion rivs om några år. Men när helikoptern står och hovrar utanför fönstret hela kvällen och flaskorna regnar över mig när jag är på väg hem med cykeln och matkassarna är det inte lika kul. Jag är alltid här. Jag bor här.


Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var det ngt solsken över Råsis eller... solen sken hela vägen från Norrköping!

Johanna Graf sa...

Jajamen, här sken solen hela dagen! Norrköping, vad hade du där att göra? Spelar inte ditt lag i kungliga hufvudstaden?

Anonym sa...

Även Stockhoms stolthet har bortamatcher, och solen följer dem på alla resor! För det är väl inte så att Ni försöker göra om Solna till den Kungliga hufvudstaden? Hur menar Du Johanna, tala klarspråk, vi förstår Dig inte... (fast jag förstår lite av din tankegång(?)"Ni" har ju hemmamatch även på bortamatcherna när det gäller Kungliga hufvudstadens derbyn!

Anonym sa...

Johanna skriver: "det finns inget vackrare än när solen stiger över Råsunda"... jag kan mkt väl förstå detta...men (som Tony Irwing skulle ha sagt)... jag skall försöka sända Dig en bild från en annan vacker miljö, i Solna.
//Hälsn Chrille