tisdag, juni 12, 2007

Det är crowded på Benkes strand

OK Benke, jag erkänner. När jag var liten ville jag bli journalist. Nu är jag bloggare.

Bengt Ohlsson hatar sådana som mig. Benke är Riktig Journalist och Riktig Författare. Han brukade blogga också, men nu har han meddelat i sin krönika i DN att han är trött på nätet. Det är så ytligt.

Värst är bloggarna, som leker journalister och författare och ägnar dagarna åt att bekräfta varandra och idissla sina trivialiteter till en allt vattnigare välling. Dessa bloggosfärens viktigpettrar och skvallertanter vill Benke inte associeras med, så nu tänker han gå tillbaka till den gamla goda analoga världen. Allt för att slippa tillhöra denna looservärld av förflackning.

Liknar detta någonting jag skrev om igår?

Finns det inte också en rätt lustig likhet med borgerlighetens reaktion när högre utbildning blev tillgänglig för alla?

"Usch, alla andra är här, vad oexklusivt, vart ska jag nu ta vägen?"

Hoppas du hittar en ny ostörd strand, Benke. Men innan du drar vill jag bara säga att jag gillar fortfarande dina krönikor. Och jag vill inte ha ditt jobb. Min barndomsdröm var att bli journalist på Råd & Rön. Helst skulle jag vilja göra sådana där tester av galonbrallor och häcksaxar.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , ,

3 kommentarer:

Hillevi Larsson sa...

Du är en inspiration för en nybliven bloggare! Tack!

Bästa hälsningar

Hillevi

Johanna Graf sa...

Jag rodnar...

Anonym sa...

Två inspiratörer i samma kommentarstråd. Måste genast kolla in Hillevis blogg...