fredag, november 24, 2006

Inkludera Jediriddarna!

I förra veckan fick FN:s Londonkontor ta emot en något ovanlig uppvaktning. Det var två Jediriddare som, i sällskap med Chewbacca, krävde att deras religion skulle erkännas officiellt. Världens fjärde största, enligt den lilla delegationen, som samlat in 390 000 namnunderskrifter. Inget ohemult krav i mångfaldens tidevarv. Särskilt som de, i motsats till så många andra religiösa tokar, lovade att inte använda den mörka kraften i sin kamp.

Jag är visserligen religionsskeptiker, men i det här fallet måste jag göra ett undantag. Sekt som sekt. Jag är ju själv med i en. Må kraften vara med er!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Rollx sa...

Man är dålig på att tro på något.
Visserligen trodde jag ett tag på jultomten som en liten knatte. men jag förlorade denna tro, när jag upptäckte att tomten hade min fars händer :(.

Finns visst folk som idkar någon form av ASA tro, här i riket. Skall snoka rätt på vad dom sysslar med ?!.

Johanna Graf sa...

Mmmm... borgarna i min kommun tror av deras budget att döma på Särimner, grisen som gick att slakta hur många gånger som helst. Då är man asatroende, va?