söndag, november 05, 2006

Glass, rondellhundar, bantning och dödsstraff


Bara för att jag själv påstått att tjejer inte är list-neurotiker behöver det inte vara sant. Här är saker som gjort denna söndag litet ljusare respektive mörkare:

Bäst idag:
  • Programmet på 5:an om människor med fobi för lavemang. (Varför är jag så fascinerad av freak show?)
  • Lemon Curd-glassen från SIA
  • Rondellhundarna! Otillåtna anordningar i vägområdet, som Vägverket kallade dem. Mer sånt!
  • Beröm för middagen. Mamma, du KAN ju laga mat!? (Sherwoods Tikka Masala Cooking Sauce, men berätta inte för nån!)

Sämst idag:

  • Att jag inte blev upprörd över Saddam Husseins dödsdom. (Tycker jag inte att alla männiksor är lika värda? Vilka mer krigsförbrytare borde i så fall dödas?)
  • Moderaterna, som nu använder sin riksdagsmakt åt att lösa de stora och svåra frågorna; som att ridsport och golf ska skattesubventioneras
  • Ursäkten från Pastor Ted Haggard, den hängivne Bushanhängaren, homofoben och moralisten, som nu tvingats erkänna att han köpt sex av en prostituerad man: "Jag har fått massage av honom. Men det förekom ingen utlösning."
  • Att Aftonbladets frukostbantning "Ät bara nyttigare frukost så går du ner 3 kg i månaden" - var en bluff. De glömde att nämna att det ingick 40-80 minuters promenad innan frukosten...

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på Andra bloggar om: , , , ,

6 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

Att du inte blev mer upprörd över Saddams dödsdom kan ju faktiskt bero på att du utan att tänka på det inte blev speciellt förvånad över den, vilket inte är samma sak som att du verkligen tycker att han förtjänar döden.

Johanna Graf sa...

Å, vilken bra förklaring! Tack, Claes, nu känner jag mig genast litet bättre!:-)

Claes Nordmark sa...

Varsågod! ;-)

Rollx sa...

Saddam leva eller icke leva ?. Nu är man inte Irakier eller bor särskilt nära det nämda landet. Känns lite avlägset.

Visserligen är karln en kallblodig mördare, men anser att livstids fängelse vore en bättre lösning.

Rondellhundarna är en rolig ide, mer konst till folket !, Bra marknadsföring av konstnären.

Johanna Graf sa...

Folkkonst, underbart! Och här kan man rösta på ballaste vovven:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927256,00.html

Rollx sa...

Nr 8 Härnösand leder just när jag kikar. Dock gav jag min röst på nr 7 Hagfors.

Somsagt det vore kul om konsten kom ut mera på gatan. Skulle vara riktigt
upppiggande, att stöta på en knasig färgsprakande skulptur. När man som nu är ute och traskar i uschliga höstrusket !.