onsdag, november 03, 2010

Kökets MacGyver, det är jag det

Så här ett tag efter valet börjar jag höra mina egna tankar igen. De säger:
- Barnen får skörbjugg snart av all Sibyllamat. De måste få Hemlagad Mat.

Så jag köper mat. Fel, jag tvingar den av mosbrickor och Coca Cola stinna 16-åringen till affären med mitt ICA-kort.

Falukorv i ugn, tänker jag, inspirerad av 70-talsretrotrenden. Jag tänker stompa mitt eget potatismos också. Ingen mer kiosklagad mosbricka här inte! Jag känner mig nästan som de hippa hemmafruarna som pakar rosa muffins med sockersilverkulor ovanpå.

Hm, undrar om det inte står en burk med silverkulor i skafferiet, från nåt barnkalas som ballade ur före glassbombsfinalen. Man kanske kan hälla några silverkulor ovanpå potatismoset?

Okej, ska bara stompa det först, med en sådan där...stompgrej...? Shit, i vilken skilsmässa försvann den? Men kökets MacGyver förtvivlar inte. Man har ju en ...äggskivare!!
- Titta och lär barn, jag borde fan få Tinapriset, eller nåt. Potatisen sprutar yvigt runt köket, men det är inget problem, det är bara skalen som fastnar och täpper till litet. (Man kanske skulle skalat potatisen först?)
Jaja, nu är det iallafall MAAAAT vrålar jag.

Tonåringarna lämnar hasande sina datorer, tittar skeptiskt på den brända falukorven och potatismoset och frågar:
- Vad är det för klumpar i moset?
- Potatis, svarar jag.
- Uääh, vad äckligt!

Imorgon ska jag på rockkonsert. Då får Sibylla ta över matlagningen igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , och annat intressant