onsdag, maj 06, 2009

VDN-deklarera mera!

Två bra nyheter i en: Idag lanseras makthavare.se , ett initiativ från gänget bakom Almedalsbloggen. De beskriver det som "en politikens lokaltidning" där man ska kunna läsa mer om bakgrunder och orsaker till beslut; hur det blev som det blev, tack vare vilka och varför, typ. Ska bli spännande att följa. På deras sida hittar jag dagens goda nyhet nr 2. Det är Naturskyddsföreningen som kollat hur de svenska EU-parlamentarikerna skött sig i miljöfrågor.
Bara 5 stycken får godkänt, däribland vår Stockholmskandidat Åsa Westlund. Inte så förvånande, Åsa har lyckats bra, inte minst i  sin kamp mot farliga ämnen i mat, leksaker och kläder. Fler sådana  tuffa småbarnsmorsor i Europaparlamentet!

Mer sådan VDN-fakta, det tror jag är vad väljarna efterfrågar när de ska avgöra vilka som ska få företräda oss i EU-parlamentet, många gånger en långt viktigare beslutsförsamling än vår egen riksdag.

1 kommentar:

Morfar Lasse sa...

Gracias Johanna,

nu är sidan inlagd bland mina favoriter och jag lovar att besöka den lika ofta som din sida. Det betyder varje dag.

Jag hittade flera guldkorn bland artiklarna.