torsdag, maj 14, 2009

Bejaka kvinnligheten, åk på shoppingkollo!

Visst är det kul att se gamla godingar återkomma. Shopping- och lattekollo för Täbys 11-13-åriga brudar, vilken hit!

Jag blir så nostalgisk... Suck, det var tider det, när ungdomsgården ordnade Eva-kurser, som det kallades då. Där fick man lära sig hur man skulle klä sig och fixa frisyren. Själv fick jag min självkänsla grundligt nedmald på Granbackagårdens tjejkurs "Finn Din Stil". Innan ordet kommersiell sponsring ens var påfunnet hade de initiativrika fritidsledarna fixat reklamfinansiering genom ett sminkföretag, vars långnaglade och vältuperade representant lärde 13-åringar med acnepanik och fotsvettsångest hur de skulle unna sig en manikyrkväll i veckan och aldrig, aldrig glömma att dölja håret under en scarf på en bad-hairday. Girrrrls! Alla mina gamla komplex förstärktes grundligt + att jag fick en hög nya komplex som jag inte ens visste att man kunde ha. Länge, länge vägrade jag till exempel att gå i sandaler eftersom pedikyrkvällen givit vid handen att jag inte filade hälarna tillräckligt väl. Och aldrig, aldrig att jag skulle få för mig att kombinera rött och ljusblått!

Och nu är alltså trenden tillbaka. Underbart! Vilken härlig retrokänsla jag får när jag läser hur Täbyflickorna på Girl & the City-lägret ska för den schangtila summan 1300 spänn under en intensiv vecka få "besöka designer, SoFo, NK, gå på spa, göra färganalys och dricka latte varje dag". De ska t o m få unna sig en bakelse, ser jag. Wow.

Jajamen, det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , och annat intressant

Inga kommentarer: