onsdag, december 06, 2006

You Wish!

I "Sex and the City" finns ett avsnitt där Carrie går på babyshower. Hon har med sig världens största, fulaste och mest könsstereotypa present som hon verkligen mår dåligt av att ge bort. I farstun blir hon tvingad (helt mot amerikansk sed) att ta av sig sina Manolo Blahniks. När hon ska hem är 400-dollarsstiletterna stulna. Arg, förtvivlad iklädd ett par småbarnsmammasneakers går hon raka vägen till Manolo Blahnik Flagship Store och lämnar in en lista - en sån som par lämnar in på NK när de ska gifta sig. Sen skickar hon en inbjudan till babyshowerhäxan. "Jag ska gifta mig med mig själv. Du är inte bjuden på festen, men present önskas. Lista finns på Manolo Blahnik Flagship Store".

Värt att pröva. Eftersom jag inte heller ska gifta mig, och som vanligt kommer att springa runt med barnens och alla andras julklapplistor nedknycklade i väskan december igenom, och därför kommer glömma bort att önska mig själv några julklappar, så kommer här min egen önskelista på nätet: (Kommer att uppdateras löpande.)

Avdelningen Politiskt Korrekta önskningar:
Utsläppsrätter (finns faktiskt att köpa på Naturskyddsföreningen!)
Träd i Vi-skogen
Ett fadderbarn
Snälla barn + sånt som de gjort i slöjden
"GIVE, LISTEN, HELP" Susan G. Komen-CD:n som ger alla intäkter till bröstcancerforskningen (Tja, det finns en Franz-Ferdinand-B-sida på den iallafall...)

Mina verkliga önskningar:
En trädgårdstomte
Desperate Housewives säsong 2
Kjell Johanssons bok "Rummet under golvet" (Visste ni att det fanns över hundra tusen svenskar som inte fick rösträtt förrän 1945?!)
Allt från Urban Outfitters
Playstationspelet Buzz
Champagne
Ett presentkort på strykning
Juleskum

Riktigt politiskt inkorrekta önskningar:
Desperate Housewives säsong 3 (för den finns inte att köpa än, bara att ladda ner)
En big pack Tigerräkor eller en stor burk gåslever
Jul-el nog att täcka hela huset
MP3-filer med Horst Wessel som ringsignal

Vad jag absolut inte önskar mig:
Svarta sidenlakan
Ett kök där man kan trycka på en knapp så hushållsassistenten kommer upp ur diskbänken
Frottéhanddukar som det står Hans och Hennes broderat på
Såna där lila presentförpackningar med badskum som affärerna bara säljer till jul
Matchande ljus och servetter (Hjälp! Jag tror jag har gett bort det själv någon gång?)
Brosch i guld och kristall
Vinkylare

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Buzz är farliga grejjer. Blir så sent + att ens valp kan bli strömförande...

Anonym sa...

En dum sak med att bli medelålders på riktigt är att man så sällan får gå på bröllop. Å inga kusinbarn kan man hoppas på heller på länge. Kan inte ni gifta er så vi får komma på festen? Jag lovar att fixa både möhippa och tårta;-)

Nathalie Sundesten Landin sa...

Å jag kan viga er!!!

Johanna Graf sa...

Ana-Karin och Nathalie: HA, HA, HA! När det blir sju torsdagar på en vecka!

Ulrika: Det är farligt att ha ett Buzz-spel eftersom ens gäster då stannar alldeles för länge :-)

Anonym sa...

Jag har klänning om det behövs med tillhörande väst till ett stycke blivande bättre/sämre hälft...

vissa gäster VILL man inte bli av med ;-) särskilt den goa sorten som ryms två i en fåtölj

Nya Bergérusbloggen 3.0 sa...

Den sista listan ser mistänkt stulen ut. Är det månne så att du tagit den blivande brudgummens lista:-?

Johanna Graf sa...

Ulrika: Ska du börja nu också?

Abbe: Det finns ingen brudgum, och om det hade funnits, så hade hans önskelista sett HELT annorlunda ut, det kan jag försäkra! MÖP-böcker och sådant, typ.