torsdag, december 07, 2006

För Sverige i rymden


Om 18 timmar är det dags. Jag vet att jag borde bry mig, men jag är nog dum i huvudet, för jag fattar inte varför det är så stort. OK, för Christer såklart, men för Sverige? Maud Olofsson tycker uppenbarligen att det är jättestort, för hon drog till Florida fortare än någon hann säga bäver. Fast å andra sidan tycker hon att det mesta är superviktigt. Nu till exempel, så sitter hon där på Cape Canaveral och ororar sig för att uppskjutningen ska bli försenad så att hon inte hinner hem till nobelfesten på söndag. Ja, jag tänker iallafall inte sitta uppe och kolla på TV och knapra på några frystorkade chips i natt. Men till er som inte har nåt liv kan jag ju rekommendera Di Levas samlingsplatta "För Sverige i rymden" som bakgrundsmusik.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på Andra bloggar om: , , , , , , ,

4 kommentarer:

Rollx sa...

Sist man hörde om denna rymdfärd var att den kunde bli fördröjd, tror att skälet var dåligt väder ?.

Vad skall han göra däruppe egentligen ?. Kanske skruva i 1 st skruv på rymdstationen ?. Första svensken i rymden känns tuvärr helt ointressant.

Om rymdfärden blir enormt fördröjd. Så kanske man kan tejpa fast Krister, på någon av Esranges mini raketer som tröst. Han kommer ju en liten bit upp iallafall :).

Anna, Fair and True sa...

Han är faktiskt kärnfysiker och ska utföra en hel del viktiga åtgärder samt forskning däruppe.

Rollx sa...

Dom fick upp karlsloken nu iallafall. Var lite spännade att kika på uppskjutningen. Denna gång lät dom stubinen brinna klart, så att raketen fick ordentlig fjutt.

Prata om en fin utsikt !. När han mumsar i sig sitt medhavda älgkött.

Rollx sa...

Jag skulle ha tagit med mig surströmming :D.