tisdag, augusti 17, 2010

Lika som bär

Alltså det här med valaffischer. Inte påverkar de nån? Möjligen kan de höja valtemperaturen, eller göra ett ansikte på en politiker känt.

Det kanske kan behövas. När SvD gick ut på stan och visade bilder på Stockholms stads främsta politiker var det väldigt få som kände igen nån överhuvudtaget. Man gissade på nån skådespelare, eller blandade ihop dem med varandra, eller...ja, ni förstår. Den politiker de bäst kände igen var min kollega, oppositionsrådet Carin Jämtin. Men så har hon också synts på affischer i t-banan under våren och sommaren. Fast tusan vet om valaffischerna som kommer tapetseras över hela stan fr o m söndag kommer att hjälpa de andra poltikerna att bli kända? De är ju lika som bär. Titta bara här - hur ska man veta att han till höger är högsta hönset i Stockholms stadshus Sten Nordin (M) och han till vänster förre (S)-finansministern Erik Åsbrink (han som blev kär i skolministern Ylva Johansson och slutade ni vet)?



Nej, tvärtom ska det ju vara! Inte lätt det här...



Själv brukar jag få höra att jag är så lik Björn Borg, så när mina affischer sätts upp på söndag kommer väl folk tro att han gått över från kalsongdesign till kommunalpolitik. - Nej, nej, du är betydligt vackrare, säger Erik, min politiske sekreterare. Det är sånt han har betalt för att säga.) -Ha! Sätt på Björn litet smink och se mig när jag svettats vid gräsklipparen på landet ett par timmar, och jämför sen...








Och gillar man inte någon av valaffischerna, kan man alltid göra en egen. Som den här, från valaffisch.se

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , och annat intressant

1 kommentar:

Sandra sa...

Kul med "lika som bär" :P. Ha det gott!