Motion betyder för de flesta politiker ett skriftligt förslag som läggs i kommunfullmäktige, ett faktum som med åren blir allt synligare på deras kroppshydda.
En bra kombination av motion och stressreducering för jäktade politiker är därför att dela ut partiets lokala tidning Solnabladet. Det gjorde jag igår. På de flesta dörrar sitter det Reklam - nej tack-lappar, men på en dörr hittade jag den här skylten istället:Var får man tag i sådana? Hjälper de?
För att ingen ska missförstå så delade jag alltså inte ut reklam, utan den sorts material som går under beteckningen samhällsinformation. Ändå är det litet läskigt när tonen på "Nej tack"-lapparna tycks bli allt hårdare. Den här brevlådan, till exempel, hade jag nog inte vågat stoppa ens ett meddelade om en Lotto-vinst i.
En man måste ha stått och väntat innanför lägenhetsdörren, för han flög ut och skrek på mig så fort jag stoppat tidningen i lådan. men sedan tittade han på den, sa
-Aha, är det här sån där nyttig samhällsinformation?
-Jaa, intygade jag, lätt skakad.
-Å tack då, sa han, tog tidningen och gick in.
Som tur var hade han ingen schäfer. De är annars läskigast; dörrarna med skyltar med bilder av stora farliga hundraser och orden "Make my day!".
Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om reklamutdelare, samhällsinformation, reklam - nej tack, vårkampanj, socialdemokraterna, Solnabladet
3 kommentarer:
Påminner om min polare som satt innanför brevlådan hemma och väntade på att reklambuden skulle komma, när någonting började leta sig in innanför inkastet så röck han till och utslungade samtidigt sitt avgrundsvrål. Så se upp...
Käppjaga? Är inte det nåt man gör med tonåringar?
Hahaha, jag ÄLSKAR arga lappar, har t.o.m. länkat till bloggen med samma namn.
Skicka en kommentar