torsdag, april 03, 2008

Bäst och värst i hemmet

Visa det bästa och det värsta i ditt hem, utmanar Anna, Fair and True. Själv visar hon foto på en skitsnygg fondtapet (de har förresten en likadan på hotellet i Solna C) och nämner sedan som hemmets värsta-sak att det ibland luktar rök från grannen. För den som bott granne med Råsunda fotbollstadion, (och då menar jag verkligen granne, och inte några hus bort eller så) låter litet rök som en västanfläkt. Testa en bengalisk eld i vardagsrummet, så får du se :-) Nej, nu ljög jag, den kom faktiskt inte in i lägenhet, den small bara av väldigt nära. Men en gång kom det en fotboll in genom fönstret. Och det var inte öppet.

Nej, då har jag svårare att hitta hemmets bästa-sak. Jo, nu vet jag: att det är mitt! Inte så att jag inte hellre hade bott i hyresrätt, believe me, det hade jag hundra gånger hellre gjort, om jag fått chansen och vunnit i bostadsstiftelsen Signalistens lotteri. Men det gjorde jag såklart inte, och var därför tvungen att köpa och äga en bostad. Vad jag menar är att den är BARA min, att jag inte behöver tjafsa med någon annan om det ska få stå en blomma i fönstret eller ej.

För övrigt rekommenderar jag idag Benkes krönika i På Stan. Han är som vanligt så j-a bra att man bara får lust att kyssa honom, eller utnämna honom till klasspappa eller nåt. Som vanligt är DN sena (eller snåla?) med att länka till Benkes krönika, så i väntan på den kommer här i stället en länk till Fredrik Strages lista över de 100 största rockögonblicken på YouTube.

Nu delar jag inte alltid smak med Fredrik Strage, och listan innehåller dessutom bara rockklassiker, så om någon vänlig själv vill dela med sig av några andra stora ögonblickpå tuben, så utmanar jag härmed alla som vill - ge mig listan på dina bästa YouTubeklipp!

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa YouTubeklipp,båda e lika roliga!

http://www.youtube.com/watch?v=hTLOrbmpVG4

http://www.youtube.com/watch?v=9szm1bo9G20

Anna, Fair and True sa...

Visst är den cool min tapet!

Du måste verkligen bi nära Råsunda!