torsdag, juli 05, 2007

Skippa skorna och spara slantarna

Först var det Masai-skorna. De skulle med sin rundade sula göra att benmusklerna jobbade mer och resultera i snyggare och starkare ben. Namnet kom av inspirationen från masajernas vandrade över ojämna stockar och stenar. Reklamen utlovar bot mot allt från artros till fetma, onda ryggar och fötter.

Och nu kommer Fitflop-skon. Även här är hemligheten en litet ojämn och kurvig sula som gör att man måste jobba mer för att hålla balansen. Kalorierna bränns snabbare, celluliterna försvinner och man får längre (!?) och snyggare ben, utlovar reklamen. Och folk går på det. I London har affärerna börjat med väntelistor på folk som inget hellre vill än att betala 500 spänn för ett par platsandaler med ojämn sula.
Vad bra, då får jag allt det där gratis när jag ska släpa matkassarna över vår bergiga ö hela sommaren. Där sparade jag minst en tusenlapp.
Undrar om regn är nyttigt för nåt också? Det har vi också väldigt gott om här...
Man kanske skulle samla upp det på flaska och sälja det som "hälsodusch"? Min mormor sa ju alltid att det var så bra för håret att skölja det i regnvattentunnan. Tror jag ska börja skriva på en affärsplan. Dock inomhus.

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om: , , , , ,

1 kommentar:

Annika Andersson Ribbing sa...

Det där med regnvatten och hår har jag också hört. Av farmor.

:)