På köptet får du lära dig bilhistoria och ekonomi! Wow.
Det mest lustiga är dock inte själva artikeln, utan de efterföljande kommentarerna på Dagens Industris hemsida:
"Skönt att se att kineserna inte fallit för den politiska och feministiska korrektheten som finns i Sverige"
"Helt rätt! Kina är i sanning på väg att köra om västvärlden. Inga feministfloskler här inte."
"Så fort dom blir tillgängliga blir det en Geely volvo."
"GO CHINA! Det är det politiskt korrekta som får oss i väst att gå under."
"Ska det funka måste modellerna vara feminina och nätta. Går knappast att ha en bredaxlad svenska med träskor och t-shirt med pease & love och som underhåller intressenter genom att prata trosskydd och moderkakor. Trött på maskulina svenskor"
Hm, det verkar som om svenska män är litet desperata och längtar tillbaka till "den gamla goda tiden"...?
Läs även andra bloggares åsikter om bilmodell, Volvo, Kina, geely, Dagens Industri, gubbsjuka, jämställdhet, pinuppor säljer bilar och annat intressant
3 kommentarer:
Där tror jag du har fel. Istället borde man väl fråga sig om bilen är nånting att ha om man måste ställa en lättklädd kvinna bredvid för att den ska sälja!? Kina är hopplöst efter här!
Jag funderade i samma banor när jag förra veckan åkte in till verkstaden med bilen. Nu var det inte lättklätt men jag förstod aldrig reklamarnas idé om att man behövde en kvinna på bild för att exempelvis sälja en Ebersprächer osv. Räknade lätt till fem olika affischer där det var en kvinna med trots att det inte direkt kändes som speciellt inriktat vare sig mot konsument eller specifikt kvinnor.
Håller med. De stackars bilmeckarna borde ha bilder på motoroljor och skiftnycklar istället, det som skall vara relevant i deras yrkesutövning.
Vi borde lagstifta om det här. Inga drömmar, ingen flykt, bara hård kall fakta, och att de själva skulle kunna avgöra vad de vill ha på väggarna är ju helt uteslutet...
Basta!
Skicka en kommentar