onsdag, oktober 28, 2009

Islands och Norges Mona talar.

Islands Mona Sahlin heter Johanna Sigurdadottir. Hon talar nu. Jag trodde isländska var ett vackert språk. Jag minns fortfarande den där filmen där de uttalade de där rys-vackra orden "Dungur Knivur". De enda ord jag förstår i Johannas tal är "röd-grön". Det låter ungefär lika som på svenska.

Nu talar den enda man jag nånsin hört kvinnor tala sexistiskt om; Jens Stoltenberg, Nogres statsminister. Jag vet inte om jag tycker han är så snygg, men hans språk är lättare att förstå iallafall. Han säger att de norska sossarna stal det svenska slagordet Alla ska med. Och vann valet. Två gånger om. Om det ändå kunde vara så lätt i Sverige...

(På bilden syns i förgrunden Islands Johanna Sigurdadottir och på scenen Snygge-Jens)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , och annat intressant

Inga kommentarer: