onsdag, oktober 28, 2009

Idag börjar kongressen. Igår pratade jag i radions P1 om vad jag tycker är viktigt att diskutera där. Och även om vad jag inte tycker är så viktigt.

En sak till som jag tycker förtjänar att upprepas är vår ideologiska grund. Aftonbladet uttrycker det väldigt bra när de skriver:
Socialdemokratin bör berätta hur ett samhälleligt ”vi” kan skapas utan att det förtrycker ett ”jag” eller bildar murar mot ett ”de”.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , och annat intressant

2 kommentarer:

John sa...

Radiolänken fungerar inte. Stockholm Motala, Stockholm Motala.

Johanna Graf sa...

Jag vet inte hur det är frå¨n Motala, men från Stockholm funkar det! Det är nog din dator som har någon säkerhetsblockering, alt fel medialäsare. Testa från en annan dator, eller gå in på www.sr.se, leta upp P1 och därefter Studio Ett från tisdag 27 oktober.