torsdag, oktober 29, 2009

Ett lyssnande ledarskap var ordet

Mona Sahlin har ibland kritiserats för det lyssnande ledarskap hon införde när hon valdes till partiledare. Man har efterlyst mer Besked och Pekande med Hela Handen.

Nu sitter hon där, längst fram nedanför scenen. Det har hon gjort i princip hela dagen, och lyssnat noga på alla ombuden. Det är första gången jag ser en partiledare delta så noggrannt i debatterna. Själv har jag, som de flesta andra ombud, gått in och ut ur kongressalen hela dagen.

Jag är imponerad.

Det går jag fram och säger till henne.
- Du är den första partiledare jag sett som suttit så mycket inne i salen och lyssnat.
Då säger Pär Nuder, som sitter bredvid:
- Jo, det har jag.
Tänker han försvara sin gamla chef Göran nu? hinner jag tänka innan han fortsätter:
- Tage Erlander var likadan!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , och annat intressant

Åsa Lindestam , Joakim Kellner kommunals kongressblogg, Röda Berget , Camilla Wedin ,
Dan Oskarsson , Jonas Morian , Eva Rundkvist Käringen mot strömmen , Åsa Westlund , Johanna Graf , Staffan Svärd , Krassman , S-Buzz , Reza Javid Mohammedsvensson , Erik Laakso På uppstuds , John Johansson , Örebro läns delegationsblogg , VästmanlandsdelegationenLidmans legender , Anders Teljebäck , Gabriel Wikström , Åsa Eriksson , Tingeling , Peter Gustavsson , Lars Wiberg , Darina Agha , Markus Blomberg , Robert Noord , Thomas Bodström , Best of mankind , Fredriks kongressblogg , Fredrik Lundh Sammeli , Rödgrön , S i norr - kongressblogg , S debatt i Jämtlandslän , Mats Engström , Rosemari Södergren med Kulturbloggen , Peter Andersson med rätt att tycka , Johan Westerholm på Mitt i steget , Alexandra Einerstam HBT-sossen , Monica Green , Arvid Falk hela redaktionen på plats , Anders Löwdin på Lowdin.com , Claes Krantz och hela gänget bakom sosse.tv och Solidariskt Sverige , Mårten Wedebrand , Nathalie Sundesten Landin , Stefan Wikén Stefans konspirationer, Peter Högberg Högbergs tankar , Viktor Tullgren , Fredrik Jansson tankar från roten , Karin Bergh , Haningeposten , Eva-Lena Jansson , AC Brockman , Fredrik Pettersson , Thomas Hartman , Anna Vikström , Alliansfritt Sverige

1 kommentar:

Morfar Lasse sa...

Underbart! Det är två beundransvärda ledare.

Min uppfattning är att flertalet av dagens ledare hade "dragit med svansen mellan benen", om de fått så mycket osaklig kritik som Mona får.