måndag, oktober 19, 2009

Bra med konsumentupplysning

Det är modigt av Aftonbladet att publicera debattartikeln där Sverigedemokraternas ledare pratar klarspråk om partiets främlingsfientliga syn på allt utanför Bullerbyn. Det gavs också flera klargörande besked på partiets kongress i helgen. Konsumentupplysning är vad vi har saknat från Sverigedemokraterna, partiet som Fredrik Reinfeldt inte uteslutit att ha med i Alliansen för att behålla makten.

Hoppas att vi kan ge bra konsumentpolitiska upplysningar på vår egen kongress om en dryg vecka. Då ska jag och min Solna-kollega Stiga Malm hålla Solnas och Stockholmsbornas fana högt. Nu är det ju sisådär 300 ombud till där, som också försöker driva sina hjärtefrågor. Men jag hoppas att vi tillsammans ska kunna ge väljarna tydliga besked om hur vi ska öka skolbarnens kunskaper, snarare än att tjafsa om skolan som fixar det får gå med vinst. Och jag hoppas att vi tydligt ska deklarera hur vi vill stötta små tjänsteföretag, hjälpa människor att byta karriär och skapa nya jobb, innan vi diskuterar skatter.

Jag ska försöka blogga så mycket jag kan från kongressen, som börjar onsdag 28/10. Om man ändå hade en iPhone... Jag hatar min kassa Xperia. Med iPhone kan man tydligen inte bara surfa, utan även sluta röka och köra bil!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , och annat intressant

Inga kommentarer: