måndag, september 14, 2009

Vem i hela världen kan man lita på?

Så sjöng Hoola Bandoola på 70-talet och samma sak undrar jag idag.
Vem leder egentligen i opinionsundersökningarna? Vem är landsfader Erlander?

Ja, vem är den gode och vem är den onde helt enkelt?

På Ninas rekommendation läser jag Emma Ångström "Och allt är förvridet", en krypa-längs-ryggraden-obehaglig bok om en stalker som ligger och trycker utanför sitt ex fönster hela kvällarna. Men ju längre jag läser desto mer måste jag omvärdera det subtilao behaget jag känner. Kanske det inte är snubben som är den onda, kanske det är hon? Eller nån helt annan skugga i mörkret?

Samma sak med TV-serien True Blood. (Jag älskar den. Se den. Se den. Se den.) I wanna do bad things with you, sjunger de i vinjetten. Men vem är det egentligen som vill den söta servitrisen nåt ont? Och är den söta servitrisen verkligen alltigenom oskyldig och god?

Ja, hösten ser verkligen ut att bli spännande, både hemma i soffan och i politiken. Om en månad är det partikongress. Då kommer vi få se många som hävdar att just de är De Riktiga Socialdemokraterna, i motsats till Vissa Andra Missledda Feltänkare. Var så säkra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , och annat intressant

2 kommentarer:

Calle Fridén sa...

Vem är du då? Missledd eller riktig?

Johanna Graf sa...

Jag tycker hela den diskussionen är fel, kanske framgick inte ironin?