lördag, december 06, 2008

Motvillig regering gör minimal insats

Innan jag öppnar dagens lucka i JulYouTubianan, måste jag bara kommentera regeringens, ...
ja vad ska vi kalla det på nysvenska? "Superpaket 2.0"?

Vad det tre oppositionspartierna tyckt om "paketet" är inget jag tänker uppehålla mig vid här, det är ju rätt förutsägbart. Nej, då tog jag mer intryck av alla de kommentarer från olika institut, organisationer och nationalekonomer som TT smattrade in i mobilen under gårdagen. Jag tror de var uppe 38 innan jag stängde av telefonen för kvällen.
Samtliga var negativa.
Alla.
Tutti.

Men på det hade väl bara Anders Borg svarat som han brukar, att de var "särintressen".

Vad gör man då när alla vänner lämnar en? Man får lov att köpa nya. Av en PR-byrå.

Nej, det här blir för deppigt. Nu öppnar jag lucka 6:
The Raveonettes Christmas Song, en riktig indiejulig smällkaramell.


Här kan du läsa mer om vad särintresset Lars Calmfors tycker, liksom ekonomerna på Svenskt Näringsliv, LO, Konjunkturinstitutet, TCO, Företagarna, bilarbetarna, Sveriges Kommuner och Landsting

Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: