lördag, december 13, 2008

Lucka 13 i Johannas JulYouTubiana

När jag hör Slade´s gamla julhit Merry Christmas Everybody kommer julen 1973 för mig i blixtbelysning. Jag hade önskat mig ett par riktigt hala läderstövlar. Ja, hala. Kungen av skolgården blev den som lyckades glida längst på de iskanor vi plöjde upp med klackarna, under denna de vita vintrarnas barndom. Så mina nya läderstövlar måste ha riktiga glidarsulor, det var viktigt. Vad jag fick? Ett par rågummisulor och ett Mastermind-spel...

Idag ska jag göra ett smart miljödrag och leta julklappar på Vintagemässan. Där återfinner jag säkert flera 70-talsreliker. Kläderna har jag inget emot, men frisyrerna är en total no-no. Kolla in gitarristen Dave Hill´s lugg! Den gav mig kräkreflexer redan 1973.




Tycker du detta ämne är intressant kan du läsa mer på andra bloggar om , , , , , , ,

Inga kommentarer: