tag:blogger.com,1999:blog-34629132.post2693585769528150192..comments2023-10-06T12:47:35.791+02:00Comments on JOHANNA GRAF: Kortslutning hos VattenfallJohanna Grafhttp://www.blogger.com/profile/16055062830844211711noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-70467582362704538952008-10-08T22:40:00.000+02:002008-10-08T22:40:00.000+02:00Har i USA lagger de ut kundtjansten pa telefontjan...Har i USA lagger de ut kundtjansten pa telefontjanstforetag i Indien. Hade problem en gang med DSL-forbindelsen som Verizons kundtjanst i Indien pastod fungerade utmarkt. Nar jag insisterade att den inte fungerade foreslog de att jag skulla vanda telefonsladden. Jag fragade vilken skillnad det skulle gora och de forklarade att alla telefonsladdar bara skickar signalen ena vagen at gangen. Jag bad att fa tala med en amerikansk kundtjanstrepresentant och fick sa smaningom fatt i en kvinna som sa sig inte kunna gora nagonting alls. I det laget hotade jag med advokat och stora tidningsrubriker eftersom jag drev konsultfirma hemifran och var beroende av internet. Da skickade de over en av sina egna tekniker. Teknikern konstaterade att ingen DSL-signal gick fram och ringde sedan till sin egen arbetsgivare for att bekrafta att jag hade ratt. Han var tvungen att anvanda min telefon eftersom hans Verizon-utstallda mobiltelefon inte fungerade... Efter 40 minuter i telefonko kom han fram och blev upplyst av sin tekniker-kundtjanst i Indien att han hade fel. I det laget sa teknikern till indiern att han tankte rekommendera kunden (mig) att byta internetleverantor. Sedan ringde teknikern, vid det har laget fardig att saga upp sig, till sin chef pa chefens privata mobil. Efter att chefen skallt ut honom for tilltaget berattade teknikern om Indien-samtalet och att han tankte rekommendera mig att byta firma och att han gav blanka tusan i om han blev uppsagd. Da blev tonen genast mjukare. Min DSL kopplades pa en halvtimme senare.<BR/><BR/>En fransk slakting berattade att franska firmor lagger ut kundtjansten till Marocko, med liknande resultat.S R LARSONhttps://www.blogger.com/profile/18058847847713691271noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-23975430461055958092008-10-07T11:24:00.000+02:002008-10-07T11:24:00.000+02:00Fast sub-sub-underentreprenören dök ju faktiskt up...Fast sub-sub-underentreprenören dök ju faktiskt upp...<BR/><BR/>Hur länge hade sub-sub-elmontören haft kännedom om uppdraget, tro?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-39102224628943915672008-10-07T10:43:00.000+02:002008-10-07T10:43:00.000+02:00Jo, det är visst en toppen ide när man betänker at...Jo, det är visst en toppen ide när man betänker att vattenfalls rörelsevinst var 6 316 miljoner kronor för kv2 i år,att kunderna sen är överkörda är en annan historia.<BR/><BR/>VH/ PAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-4923832970598445792008-10-07T09:51:00.000+02:002008-10-07T09:51:00.000+02:00Här är slutet på historien: Idag (tisdag) kom så s...Här är slutet på historien: Idag (tisdag) kom så slutligen en elmontör, från ett sub-sub-underleverantörs-företag. Han berättade att Vattenfall kontrakterat företaget han jobbade åt för att göra alla de "glömda" jobb som den första underleverantörern "glömt" under den Stora Mätarbytesperioden i våras. Mums med pengar för hans företag förstås, att jobba på avrop så där. Men inte ng med det; de bokades via ett ytterligare underföretag, som hade som enda uppgift att sköta just - bokningarna. Kunderna fick alltså ringa till Vattenfall och säga "Hej, jag tror ni har glömt mig i det stora mätarbytet!" varpå Vattenfall ringer till Bokningsföretaget, som i sin tur ringer till Under-Elmontören. Som på en dag får in 90 bokningar. PÅ tre killar. Så det går naturligtvis inte, särskilt som företaget är stationerat i Göteborg och har en viss restid. "Något har visst klickat i kommunikationen" som de sa i Vattenfalls kundtjänst (ett ytterligare under-företag!)när jag ringde och klagade. Ja, klickat var ordet, sa Bull. Kanske det inte är en sådan toppenidé att lägga ut varenda liten sektion av företaget på underentreprenörer?Johanna Grafhttps://www.blogger.com/profile/16055062830844211711noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-19306971502571899982008-10-06T17:06:00.000+02:002008-10-06T17:06:00.000+02:00Men jag tror inte att det beror på terängen utan p...Men jag tror inte att det beror på terängen utan på att Johanna är så lättmissad i största allmänhet. Man märker henne inte... för hon säger ju inte ifrån... hm. Eller NOT<BR/>Nä sanningen att säga är jag väldigt tacksam över bevis för att jag inte är en unikt besvärlig kund. <BR/>Om du vill ha sällskap i moment 22 kan jag rekomendera Lundströmskans senaste inlägg om hennes samtal med Telia. Eller påminna om gången då jag (sedan Telia - nykomersialiserat och uppdelat i förtitretton olika subbolag - misslyckats med att - trots 9 veckors föranmälan inte lyckats koppla in min telefon) satt 3 timmar i telefon med Telia och slutligen - efter att ha kopplats vidare 7 ggr hamnade hos någon som inte visste hur man kopplade vidare utan bad mig ringa upp (Telia) igen och stå i kö för att komma rätt. Det visade sig några veckor senare att det inte var så enkelt som att koppla in mig. De hade nämligen missat att det byggdes hela kvarter OCH därför missat att beställa en hel växel - med månaders leveranstid.... Leve marknaden!!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-87673583554322837872008-10-06T16:52:00.000+02:002008-10-06T16:52:00.000+02:00Har du sett Seinfeld-avsnittet da kabel-TV-killen ...Har du sett Seinfeld-avsnittet da kabel-TV-killen vill ha tag i Kramer...?S R LARSONhttps://www.blogger.com/profile/18058847847713691271noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-34629132.post-87518835997230551472008-10-06T12:55:00.000+02:002008-10-06T12:55:00.000+02:00Man kan ju tro att du bor i eländig terräng, att d...Man kan ju tro att du bor i eländig terräng, att det är krångligt att hitta. Otroligt!Nathalie Sundesten Landinhttps://www.blogger.com/profile/02120515443451324099noreply@blogger.com